It is currently Wed Dec 07, 2016 1:03 am

Free Newsletter

Laugh More Live Longer

Tell us how you wind down and regenerate your mind, body and spirit.

Moderator: Moderators

Laugh More Live Longer

Postby Dolly » Tue Sep 13, 2005 6:42 pm

Laughter is a key to staying healthy, so in an effort to address that, I've listed some of the top April Fool's jokes of all time.


#1. The Swiss Spaghetti Harvest

In 1957 the respected BBC news show Panorama announced that thanks to a very mild winter and the virtual elimination of the dreaded spaghetti weevil, Swiss farmers were enjoying a bumper spaghetti crop. It accompanied this announcement with footage of Swiss peasants pulling strands of spaghetti down from trees. Huge numbers of viewers were taken in, and many called up wanting to know how they could grow their own spaghetti trees. To this question, the BBC diplomatically replied that they should "place a sprig of spaghetti in a tin of tomato sauce and hope for the best."

#2. Sidd Finch

In its April 1985 edition, Sports Illustrated published a story about a new rookie pitcher who planned to play for the Mets. His name was Sidd Finch and he could reportedly throw a baseball with startling, pinpoint accuracy at 168 mph (65 mph faster than anyone else has ever been able to throw a ball). Surprisingly, Sidd Finch had never even played the game before. Instead, he had mastered the "art of the pitch" in a Tibetan monastery under the guidance of the "great poet-saint Lama Milaraspa." Mets fans everywhere celebrated at their team's amazing luck at having found such a gifted player, and Sports Illustrated was flooded with requests for more information. But in reality this legendary player only existed in the imagination of the writer of the article, George Plimpton.

#3. Instant Color TV

In 1962 there was only one TV channel in Sweden, and it broadcast in black and white. The station's technical expert, Kjell Stensson, appeared on the news to announce that thanks to a newly developed technology, all viewers could now quickly and easily convert their existing sets to display color reception. All they had to do was pull a nylon stocking over their TV screen, and they would begin to see their favorite shows in color. Stensson then proceeded to demonstrate the process. Reportedly, hundreds of thousands of people, out of the population of 7 million, were taken in. Actual color TV transmission only commenced in Sweden on April 1, 1970.

#4. The Taco Liberty Bell

In 1996 the Taco Bell Corporation announced that it had bought the Liberty Bell from the federal government and was renaming it the Taco Liberty Bell. Hundreds of outraged citizens called up the National Historic Park in Philadelphia where the bell is housed to express their anger. Their nerves were only calmed when Taco Bell revealed that it was all a practical joke a few hours later. The best line inspired by the affair came when White House press secretary Mike McCurry was asked about the sale, and he responded that the Lincoln Memorial had also been sold, though to a different corporation, and would now be known as the Ford Lincoln Mercury Memorial.

#5. San Serriffe

In 1977 the British newspaper The Guardian published a special seven-page supplement in honor of the tenth anniversary of San Serriffe, a small republic located in the Indian Ocean consisting of several semi-colon-shaped islands. A series of articles affectionately described the geography and culture of this obscure nation. Its two main islands were named Upper Caisse and Lower Caisse. Its capital was Bodoni, and its leader was General Pica. The Guardian's phones rang all day as readers sought more information about the idyllic holiday spot. Few noticed that everything about the island was named after printer's terminology. The success of this hoax is widely credited with launching the enthusiasm for April Foolery that then gripped the British tabloids in the following decades.

#6. Nixon for President

In 1992 National Public Radio's Talk of the Nation program announced that Richard Nixon, in a surprise move, was running for President again. His new campaign slogan was, "I didn't do anything wrong, and I won't do it again." Accompanying this announcement were audio clips of Nixon delivering his candidacy speech. Listeners responded viscerally to the announcement, flooding the show with calls expressing shock and outrage. Only during the second half of the show did the host John Hockenberry reveal that the announcement was a practical joke. Nixon's voice was impersonated by comedian Rich Little.

#7. Alabama Changes the Value of Pi

The April 1998 issue of the New Mexicans for Science and Reason newsletter contained an article claiming that the Alabama state legislature had voted to change the value of the mathematical constant pi from 3.14159 to the 'Biblical value' of 3.0. Before long the article had made its way onto the internet, and then it rapidly made its way around the world, forwarded by people in their email. It only became apparent how far the article had spread when the Alabama legislature began receiving hundreds of calls from people protesting the legislation. The original article, which was intended as a parody of legislative attempts to circumscribe the teaching of evolution, was written by a physicist named Mark Boslough.

#8. The Left-Handed Whopper

In 1998 Burger King published a full page advertisement in USA Today announcing the introduction of a new item to their menu: a "Left-Handed Whopper" specially designed for the 32 million left-handed Americans. According to the advertisement, the new whopper included the same ingredients as the original Whopper (lettuce, tomato, hamburger patty, etc.), but all the condiments were rotated 180 degrees for the benefit of their left-handed customers. The following day Burger King issued a follow-up release revealing that although the Left-Handed Whopper was a hoax, thousands of customers had gone into restaurants to request the new sandwich. Simultaneously, according to the press release, "many others requested their own 'right handed' version."

#9. Hotheaded Naked Ice Borers

In its April 1995 issue Discover Magazine announced that the highly respected wildlife biologist Dr. Aprile Pazzo had discovered a new species in Antarctica: the hotheaded naked ice borer. These fascinating creatures had bony plates on their heads that, fed by numerous blood vessels, could become burning hot, allowing the animals to bore through ice at high speeds. They used this ability to hunt penguins, melting the ice beneath the penguins and causing them to sink downwards into the resulting slush where the hotheads consumed them. After much research, Dr. Pazzo theorized that the hotheads might have been responsible for the mysterious disappearance of noted Antarctic explorer Philippe Poisson in 1837. "To the ice borers, he would have looked like a penguin," the article quoted her as saying. Discover received more mail in response to this article than they had received for any other article in their history.

#10. Planetary Alignment Decreases Gravity

In 1976 the British astronomer Patrick Moore announced on BBC Radio 2 that at 9:47 AM a once-in-a-lifetime astronomical event was going to occur that listeners could experience in their very own homes. The planet Pluto would pass behind Jupiter, temporarily causing a gravitational alignment that would counteract and lessen the Earth's own gravity. Moore told his listeners that if they jumped in the air at the exact moment that this planetary alignment occurred, they would experience a strange floating sensation. When 9:47 AM arrived, BBC2 began to receive hundreds of phone calls from listeners claiming to have felt the sensation. One woman even reported that she and her eleven friends had risen from their chairs and floated around the room.

#11. UFO Lands in London

On March 31, 1989 thousands of motorists driving on the highway outside London looked up in the air to see a glowing flying saucer descending on their city. Many of them pulled to the side of the road to watch the bizarre craft float through the air. The saucer finally landed in a field on the outskirts of London where local residents immediately called the police to warn them of an alien invasion. Soon the police arrived on the scene, and one brave officer approached the craft with his truncheon extended before him. When a door in the craft popped open, and a small, silver-suited figure emerged, the policeman ran in the opposite direction. The saucer turned out to be a hot-air balloon that had been specially built to look like a UFO by Richard Branson, the 36-year-old chairman of Virgin Records. The stunt combined his passion for ballooning with his love of pranks. His plan was to land the craft in London's Hyde Park on April 1. Unfortunately, the wind blew him off course, and he was forced to land a day early in the wrong location.

#12. Kremvax

In 1984, back in the Stone Age of the internet, a message was distributed to the members of Usenet (the online messaging community that was one of the first forms the internet took) announcing that the Soviet Union was joining Usenet. This was quite a shock to many, since most assumed that cold war security concerns would have prevented such a link-up. The message purported to come from Konstantin Chernenko (from the address [email protected] ) who explained that the Soviet Union wanted to join the network in order to "have a means of having an open discussion forum with the American and European people." The message created a flood of responses. Two weeks later its true author, a European man named Piet Beertema, revealed that it was a hoax. This is believed to be the first hoax on the internet. Six years later, when Moscow really did link up to the internet, it adopted the domain name 'kremvax' in honor of the hoax.

#13. The Predictions of Isaac Bickerstaff

In February 1708 a previously unknown London astrologer named Isaac Bickerstaff published an almanac in which he predicted the death by fever of the famous rival astrologer John Partridge. According to Bickerstaff, Partridge would die on March 29 of that year. Partridge indignantly denied the prediction, but on March 30 Bickerstaff released a pamphlet announcing that he had been correct: Partridge was dead. It took a day for the news to settle in, but soon everyone had heard of the astrologer's demise. On April 1, April Fool's Day, Partridge was woken by a sexton outside his window who wanted to know if there were any orders for his funeral sermon. Then, as Partridge walked down the street, people stared at him as if they were looking at a ghost or stopped to tell him that he looked exactly like someone they knew who was dead. As hard as he tried, Partridge couldn't convince people that he wasn't dead. Bickerstaff, it turned out, was a pseudonym for the great satirist Jonathan Swift. His prognosticatory practical joke upon Partridge worked so well that the astrologer finally was forced to stop publishing his almanacs, because he couldn't shake his reputation as the man whose death had been foretold.

#14. The Eruption of Mount Edgecumbe

In 1974 residents of Sitka, Alaska were alarmed when the long-dormant volcano neighboring them, Mount Edgecumbe, suddenly began to belch out billows of black smoke. People spilled out of their homes onto the streets to gaze up at the volcano, terrified that it was active again and might soon erupt. Luckily it turned out that man, not nature, was responsible for the smoke. A local practical joker named Porky Bickar had flown hundreds of old tires into the volcano's crater and then lit them on fire, all in a (successful) attempt to fool the city dwellers into believing that the volcano was stirring to life. According to local legend, when Mount St. Helens erupted six years later, a Sitka resident wrote to Bickar to tell him, "This time you've gone too far!"

#15. The Case of the Interfering Brassieres

In 1982 the Daily Mail reported that a local manufacturer had sold 10,000 "rogue bras" that were causing a unique and unprecedented problem, not to the wearers but to the public at large. Apparently the support wire in these bras had been made out of a kind of copper originally designed for use in fire alarms. When this copper came into contact with nylon and body heat, it produced static electricity which, in turn, was interfering with local television and radio broadcasts. The chief engineer of British Telecom, upon reading the article, immediately ordered that all his female laboratory employees disclose what type of bra they were wearing.

#16. Wisconsin State Capitol Collapses

In 1933 the Madison Capital-Times solemnly announced that the Wisconsin state capitol building lay in ruins following a series of mysterious explosions. The explosions were attributed to "large quantities of gas, generated through many weeks of verbose debate in the Senate and Assembly chambers." Accompanying the article was a picture showing the capitol building collapsing. By modern standards the picture looks slightly phony, but readers in 1933 were fooled-and outraged. One reader wrote in declaring that the hoax "was not only tactless and void of humor, but also a hideous jest."

#17. The Sydney Iceberg

On April 1, 1978 a barge appeared in Sydney Harbor towing a giant iceberg. Sydneysiders were expecting it. Dick Smith, a local adventurer and millionaire businessman (owner of Dick Smith's Foods), had been loudly promoting his scheme to tow an iceberg from Antarctica for quite some time. Now he had apparently succeeded. He said that he was going to carve the berg into small ice cubes, which he would sell to the public for ten cents each. These well-traveled cubes, fresh from the pure waters of Antarctica, were promised to improve the flavor of any drink they cooled. Slowly the iceberg made its way into the harbor. Local radio stations provided excited blow-by-blow coverage of the scene. Only when the berg was well into the harbor was its secret revealed. It started to rain, and the firefighting foam and shaving cream that the berg was really made of washed away, uncovering the white plastic sheets beneath.

#18. The 26-Day Marathon

In 1981 the Daily Mail ran a story about an unfortunate Japanese long-distance runner, Kimo Nakajimi, who had entered the London Marathon but, on account of a translation error, thought that he had to run for 26 days, not 26 miles. The Daily Mail reported that Nakajimi was now somewhere out on the roads of England, still running, determined to finish the race. Supposedly various people had spotted him, though they were unable to flag him down. The translation error was attributed to Timothy Bryant, an import director, who said, "I translated the rules and sent them off to him. But I have only been learning Japanese for two years, and I must have made a mistake. He seems to be taking this marathon to be something like the very long races they have over there."

#19. Webnode

In 1999 a press release was issued over Business Wire announcing the creation of a new company called Webnode. This company, according to the release, had been granted a government contract to regulate ownership of 'nodes' on the 'Next Generation Internet.' Each of these nodes (there were said to be over 50 million of them) represented a route that data could travel. The company was licensed to sell each node for $100. Nodes would increase in value depending on how much traffic they routed, and owners would also receive usage fees based on the amount of data that flowed across their section of the internet. Therefore, bidding for the nodes was expected to become quite intense. Offers to buy shares in Webnode soon began pouring in, but they all had to be turned down since the company was just a prank. There really was a Next Generation Internet, but there were no nodes on it. Business Wire didn't find the prank amusing and filed suit against its perpetrators for fraud, breach of contract, defamation, and conspiracy.

#20. 15th Annual New York City April Fool's Day Parade

In 2000 a news release was sent to the media stating that the 15th annual New York City April Fool's Day Parade was scheduled to begin at noon on 59th Street and would proceed down to Fifth Avenue. According to the release, floats in the parade would include a "Beat 'em, Bust 'em, Book 'em" float created by the New York, Los Angeles, and Seattle police departments. This float would portray "themes of brutality, corruption and incompetence." A "Where's Mars?" float, reportedly built at a cost of $10 billion, would portray missed Mars missions. Finally, the "Atlanta Braves Baseball Tribute to Racism" float would feature John Rocker who would be "spewing racial epithets at the crowd." CNN and the Fox affiliate WNYW sent television news crews to cover the parade. They arrived at 59th Street at noon only to discover that there was no sign of a parade, at which point the reporters realized they had been hoaxed. The prank was the handiwork of Joey Skaggs, an experienced hoaxer. Skaggs had been issuing press releases advertising the nonexistent parade every April Fool's Day since 1986.

#21. Whistling Carrots

In 2002 the British supermarket chain Tesco published an advertisement in The Sun announcing the successful development of a genetically modified 'whistling carrot.' The ad explained that the carrots had been specially engineered to grow with tapered airholes in their side. When fully cooked, these airholes caused the vegetable to whistle.

#22. Arm the Homeless

In 1999 the Phoenix New Times ran a story announcing the formation of a new charity to benefit the homeless. There was just one catch. Instead of providing the homeless with food and shelter, this charity would provide them with guns and ammunition. It was named 'The Arm the Homeless Coalition.' The story received coverage from 60 Minutes II, the Associated Press, and numerous local radio stations before everyone realized it was a joke. The Phoenix New Times's joke was actually a reprise of a 1993 prank perpetrated by students at Ohio State University.

#23. Guinness Mean Time

In 1998 Guinness issued a press release announcing that it had reached an agreement with the Old Royal Observatory in Greenwich, England to be the official beer sponsor of the Observatory's millennium celebration. According to this agreement, Greenwich Mean Time would be renamed Guinness Mean Time until the end of 1999. In addition, where the Observatory traditionally counted seconds in "pips," it would now count them in "pint drips." The Financial Times, not realizing that the release was a joke, declared that Guinness was setting a "brash tone for the millennium." When the Financial Times learned that it had fallen for a joke, it printed a curt retraction, stating that the news it had disclosed "was apparently intended as part of an April 1 spoof."

#24. Drunk Driving on the Internet

An article by John Dvorak in the April 1994 issue of PC Computing magazine described a bill going through Congress that would make it illegal to use the internet while drunk, or to discuss sexual matters over a public network. The bill was supposedly numbered 040194 (i.e. 04/01/94), and the contact person was listed as Lirpa Sloof (April Fools backwards). The article said that the FBI was going to use the bill to tap the phone line of anyone who "uses or abuses alcohol" while accessing the internet. Passage of the bill was felt to be certain because "Who wants to come out and support drunkenness and computer censored?" The article offered this explanation for the origin of the bill: "The moniker 'Information Highway' itself seems to be responsible for SB 040194... I know how silly this sounds, but Congress apparently thinks being drunk on a highway is bad no matter what kind of highway it is." The article generated so many outraged phone calls to Congress that Senator Edward Kennedy's office had to release an official denial of the rumor that he was a sponsor of the bill.

#25. New Zealand Wasp Swarm

In 1949 Phil Shone, a New Zealand deejay for radio station 1ZB, announced to his listeners that a mile-wide wasp swarm was headed towards Auckland. He urged them to take a variety of steps to protect themselves and their homes from the winged menace. For instance, he suggested that they wear their socks over their trousers when they left for work, and that they leave honey-smeared traps outside their doors. Hundreds of people dutifully heeded his advice, until he finally admitted that it had all been a joke. The New Zealand Broadcasting Service was not amused by Shone's prank. Its director, Professor James Shelley, denounced the hoax on the grounds that it undermined the rules of proper broadcasting. From then on, a memo was sent out each year before April Fool's Day reminding New Zealand radio stations of their obligation to report the truth, and nothing but the truth.

#26. Tass Expands Into American Market

In 1982 the Connecticut Gazette and Connecticut Compass, weekly newspapers serving the Old Lyme and Mystic areas, both announced that they were being purchased by Tass, the official news agency of the Soviet Union. On their front pages they declared that this was "the first expansion of the Soviet media giant outside of the Iron Curtain." The article also revealed that after Tass had purchased the Compass, its two publishers had both been killed by "simultaneous hunting accidents" in which they had shot each other in the back of the head with "standard-issue Soviet Army rifles." The announcement was bylined "By John Reed," and the new publisher, Vydonch U. Kissov, announced that the paper would be "thoroughly red." In response to the news, the offices of the Compass and the Gazette received calls offering condolences for the death of the publishers. One caller also informed them that he had long suspected them of harboring communist tendencies, and that it was only a matter of time before all the papers in the country were communist-controlled. When the publishers tried to explain that the article had been an April Fool's prank, the caller replied, "You expect me to believe a bunch of Commies?"

#27. Michigan Shark Experiment

In 1981 the Herald-News in Roscommon, Michigan reported that 3 lakes in northern Michigan had been selected to host "an in-depth study into the breeding and habits of several species of fresh-water sharks." Two thousand sharks were to be released into the lakes including blue sharks, hammerheads, and a few great whites. The experiment was designed to determine whether the sharks could survive in the cold climate of Michigan. The federal government was said to be spending $1.3 million to determine this. A representative from the National Biological Foundation was quoted as saying that there would probably be a noticeable decline in the populations of other fish in the lake because "the sharks will eat about 20 pounds of fish each per day, more as they get older." County officials were said to have protested the experiment, afraid of the hazard it would pose to fishermen and swimmers, but their complaints had been ignored by the federal government. Furthermore, fishermen had been forbidden from catching the sharks. The Herald-News received a flurry of letters in response to the announcement.

#28. Operation Parallax

In 1979 London's Capital Radio announced that Operation Parallax would soon go into effect. This was a government plan to resynchronize the British calendar with the rest of the world. It was explained that ever since 1945 Britain had gradually become 48 hours ahead of all other countries because of the constant switching back and forth from British Summer Time. To remedy this situation, the British government had decided to cancel April 5 and 12 that year. Capital Radio received numerous calls as a result of this announcement. One employer wanted to know if she had to pay her employees for the missing days. Another woman was curious about what would happen to her birthday, which fell on one of the cancelled days.

#29. PhDs Exempt From China's One-Child Policy

In 1993 the China Youth Daily, an official state newspaper of China, announced on its front page that the government had decided to make Ph.D. holders exempt from the state-imposed one-child limit. The logic behind this decision was that it would eventually reduce the need to invite as many foreign experts into the country to help with the state's modernization effort. Despite a disclaimer beneath the story identifying it as a joke, the report was repeated as fact by Hong Kong's New Evening News and by Agence France-Presse, an international news agency. Apparently what made the hoax seem credible to many was that intellectuals in Singapore are encouraged to marry each other and have children, and China's leaders are known to have great respect for the Singapore system. The Chinese government responded to the hoax by condemning April Fool's Day as a dangerous Western tradition. The Guangming Daily, Beijing's main newspaper for intellectuals, ran an editorial stating that April Fool's jokes "are an extremely bad influence." It went on to declare that, "Put plainly, April Fool's Day is Liar's Day."

#30. Space Shuttle Lands in San Diego

In 1993 Dave Rickards, a deejay at KGB-FM in San Diego, announced that the space shuttle Discovery had been diverted from Edwards Air Force Base and would instead soon be landing at Montgomery Field, a small airport located in the middle of a residential area just outside of San Diego. Thousands of commuters immediately headed towards the landing site, causing enormous traffic jams that lasted for almost an hour. Police eventually had to be called in to clear the traffic. People arrived at the airport armed with cameras, camcorders, and even folding chairs. Reportedly the crowd swelled to over 1,000 people. Of course, the shuttle never landed. In fact, the Montgomery Field airport would have been far too small for the shuttle to even consider landing there. Moreover, there wasn't even a shuttle in orbit at the time. The police were not amused by the prank. They announced that they would be billing the radio station for the cost of forcing officers to direct the traffic.

#31: The Spiggot Metric Boycott

In 1973 Westward Television, a British TV studio, produced a documentary feature about the village of Spiggot. As the documentary explained, the stubborn residents of this small town were refusing to accept the new decimal currency recently adopted by the British government, preferring instead to stick with the traditional denominations they had grown up with. As soon as the documentary was over, the studio received hundreds of calls expressing support for the brave stand taken by the villagers. In fact, many of the callers voiced their intention to join in the anti-decimal crusade. Unfortunately for this burgeoning rebellion, the village of Spiggot did not exist.

#32: The True Age of Britney Spears

In 1999, the Wall of Sound music website reported that Britney Spears was actually eleven years older than popularly believed, making her 28 instead of 17. The revelation followed on the heels of a controversial cover for Rolling Stone which had shown the young Spears in a seductive pose. The Wall of Sound's report included many specific details. For instance, it alleged that Spears was actually born Belinda Sue Spearson in West Baton Rouge on August 7, 1970, and that she had attended Robert E. Lee High School. Former classmates were said to be willing to confirm Spears' true age. The hoax prompted hundreds of people to call Spears' record label inquiring about her age.

#33: An Interview with President Carter

In 2001 Michael Enright, host of the Sunday Edition of the Canadian Broadcasting Corpation's radio program This Morning, interviewed former President Jimmy Carter on the air. The interview concerned Canada's heavily subsidized softwood lumber industry, about which Carter had recently written an editorial piece in The New York Times. The interview took a turn for the worse when Enright began telling Carter to speed up his answers. Then Enright asked, "I think the question on everyone's mind is, how did a washed-up peanut farmer from Hicksville such as yourself get involved in such a sophisticated bilateral trade argument?" Carter seemed stunned by the insult. Finally he replied, "Excuse me? A washed-up peanut farmer? You're one to talk, sir. Didn't you used to be on the air five times a week?" The tone of the interview did not improve from there. Carter ended up calling Enright a "rude person" before he hung up. Enright then revealed that the interview had been fake. The Toronto comedian Ray Landry had been impersonating Carter's voice. The interview generated a number of angry calls from listeners who didn't find the joke funny. But the next day the controversy reached even larger proportions when the Globe and Mail reported the interview as fact on their front pages. The editor of the Globe and Mail later explained that he hadn't realized the interview was a hoax because it was "a fairly strange issue and a strange person to choose as a spoof."

#34: Around the World for 210 Guineas

1972 was the 100-year anniversary of Thomas Cook's first round the world travel tour. To commemmorate the occasion, the London Times ran a full article about Cook's 1872 tour, in which it noted that the vacation had cost the participants only 210 guineas each, or approximately $575. Of course, inflation had made a similar vacation quite a bit more expensive by 1972. A few pages later, the Times included a small article noting that in honor of the 100-year anniversary, the travel agent Thomas Cook was offering 1000 lucky people the chance to buy a similar package deal at 1872 prices. The offer would be given to the first 1000 people to apply. The article noted that applications should be addressed to "Miss Avril Foley." The public response to this bargain-basement offer was swift and enthusiastic. Huge lines of people formed outside the Thomas Cook offices, and the travel agent was swamped with calls. Belatedly the Times identified the offer as an April Fool's joke and apologized for the inconvenience it had caused. The people who had waited in line for hours were, to put it mildly, not amused. The reporter who wrote the article, John Carter, was fired (though he was later reinstated).

#35: Big Ben Goes Digital

In 1980 the BBC reported that Big Ben, in order to keep up with the times, was going to be given a digital readout. It received a huge response from listeners protesting the change. The BBC Japanese service also announced that the clock hands would be sold to the first four listeners to contact them, and one Japanese seaman in the mid-Atlantic immediately radioed in a bid.

#36: Discovery of the Bigon

In 1996 Discover Magazine reported on the discovery by physicists of a new fundamental particle of matter. This particle, dubbed the Bigon, could only be coaxed into existence for mere millionths of a second, but amazingly, when it did materialize it was the size of a bowling ball. Physicist Albert Manque and his colleagues accidentally found the particle when a computer connected to one of their vacuum-tube experiments exploded. Video analysis of the explosion revealed the Bigon hovering over the computer for a fraction of a second. Manque theorized that the Bigon might be responsible for a host of other unexplained phenomena such as ball lightning, sinking souffles, and spontaneous human combustion. Discover received huge amounts of mail in response to the story.

#37: Dutch Elm Disease Infects Redheads

In 1973, BBC Radio broadcast an interview with an elderly academic, Dr. Clothier, who discoursed on the government's efforts to stop the spread of Dutch Elm Disease. Dr. Clothier described some startling discoveries that had been made about the tree disease. For instance, he referred to the research of Dr. Emily Lang of the London School of Pathological and Environmental Medicine. Dr. Lang had apparently found that exposure to Dutch Elm Disease immunized people to the common cold. Unfortunately, there was a side effect. Exposure to the disease also caused red hair to turn yellow and eventually fall out. This was attributed to a similarity between the blood count of redheads and the soil conditions in which affected trees grew. Therefore, redheads were advised to stay away from forests for the foreseeable future. Dr. Clothier was in reality the comedian Spike Milligan.

#38: Hawaiian Tax Refund

In 1959, as Hawaii was being admitted into the Union as the 50th state, a Hawaiian radio station announced that Congress had passed an amendment to the Statehood Bill refunding all federal income taxes that the Pacific Islanders had paid during the previous year. Thousands of people believed the announcement, and the backlash when they realized that there was no refund coming their way was enormous. The Honolulu Star-Bulletin, which had nothing to do with the hoax, took the opportunity to self-righteously declare that it would never publish an April Fool's Day story again.

#39: The Euro Anthem

In 1999 the Today program on BBC Radio 4 announced that the British National anthem ("God Save the Queen") was to be replaced by a Euro Anthem sung in German. The new anthem, which Today played for their listeners, used extracts from Beethoven's music and was sung by pupils of a German school in London. Reportedly, Prince Charles's office telephoned Radio 4 to ask them for a copy of the new anthem. St. James Palace later insisted that it had been playing along with the prank and had never been taken in by it.


.
User avatar
Dolly
 
Posts: 3335
Joined: Wed Jul 13, 2005 10:49 pm
Location: Perth, WA

Return to Time to Relax

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron